Table of Contents

SEO Nedir, Doğal SEO Çalışmalarının İncelikleri Nelerdir?

SEO Nedir

SEO Nedir

SEO Nedir, SEO, “Search Engine Optimisation” kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, Arama Motoru Optimizasyonu. Search = Arama. Engine = Motor. Optimisation (İngiliz İngilizcesi için. American İngilizcesi için ise Optimization) Optimizasyon.

SEO Nedir, SEO, “Search Engine Optimisation” kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, Arama Motoru Optimizasyonu. Search = Arama. Engine = Motor. Optimisation (İngiliz İngilizcesi için. American İngilizcesi için ise Optimization) Optimizasyon. SEO, buradan hareketle arama motoruna uygun bir web site tasarlamak, ve içerikleri bu yönde kaleme almaktır. İlk amaç arama motorunun şartlarını ve koşullarını sağlıyacak bir çalışma gerçekleştirilmelidir. Ayrıca, optimizasyon çalışması ise incelikle yapılmalıdır.

SEO Çalışması Neden Önemlidir?

SEO çalışması gerçekleştirerek siteniz ilk sırada yer alır. Asıl amaç, ilk sırada yer almaktır. Google’da belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerle arama yapan hedef müşteri kitleniz sitenize erişebilir, ve organik trafiklerinizi artırabilirsiniz. Bu da yeni müşteriler kazanmanızı sağlamakta, ve işletmenizi büyütmenize neden olmaktadır.

SEO’nun Faydaları Nelerdir?

  • Organik Trafik Artışı
  • ROI “Return on Investment”, Yatırım Getirisi
  • Marka Bilinirliği
  • Güven Oluşturma
  • Rekabet Üstünlüğü
  • Kullanıcı Deneyiminin İyileştirilmesi

SEO Çalışma Haritamız

1. Proje Ön Analizinin Gerçekleştirilmesi

Öncelikle sizi dinliyoruz. Projeyi ve sizi daha iyi anlamak adına proje ön analizi çalışması gerçekleştiriyoruz. Size, SEO ile ilgili önemli sorular yönlendiriyoruz. Sizden aldığımız cevaplar ile proje taslağını oluşturuyoruz.

2. Rakip Analizi ve Anahtar Kelime Analizinin Gerçekleştirilmesi

Rakip analizi yaparak hangi anahtar kelimelerde Google’da yer aldığını ve hangi çalışmaları yürüttüklerini detaylı bir çalışma ile proje taslağına ek raporlama gerçekleştiriyoruz. Sektörünüzde en çok aranan anahtar kelimeleri analiz ediyoruz.

3. Site Teknik Analiz ve İçerik Anallizinin Gerçekleştirilmesi

SEO uzmanımız ile birlikte sitenizde detaylı teknik analizler gerçekleştiriyoruz. Yazılımsal sorunlar, içerik sorunları, eksik Google etiketleri, taranmayan sayfalar gibi konuları raporluyor ve proje taslağına ek rapor oluşturuyoruz. Düzeltmeleri gerçekleştiriyoruz.

4. Kullanıcı Deneyimi Analizinin Gerçekleştirilmesi

Kullanıcıların web sitenizi ziyaret ettiğinde daha fazla zaman geçirdiği, kaliteli bir web sitesi olması için kullanıcı Kullanıcı Deneyimi Analizi gerçekleştiriyoruz.

5. Site Dışı Çalışmaların Gerçekleştirilmesi

Sitenizin popülerliğini artırmak amacıyla gerekli paylaşımları gerçekleştiriyoruz. Gerçekleştirdiğimiz önemli çalışmaların ekran görüntüsünü alarak size raporluyoruz.

6. Aylık İlerleme Raporlarının Sunulması

Her ayın ilk haftası içerisindeki tüm ilerlemeleri tarafınıza raporluyoruz. Sıralama takipleri, trafik artışları, ve performans raporları size iletiyoruz.

Google’da SEO Çalışması Nasıl Yapılmaktadır?

Dünyamızda en çok tercih edilen arama motoru Google firmasıdır, SEO, internet kurallarını, şartlarını ve koşullarını belirleyen de Google’dır. Google, arama listelemesinde daima kaliteli ve popüler sitelere öncelik verir. Kalite; web sitenin içerisinde ki optimizasyonlar, teknik yapı ve içeriklerle ilgilidir. Popülerlik ise site dışı çalışmalarla belirlenir. Ayrıca, domain authority, domain otoritesini belirleyen kurallar mevcuttur.

Gerçektende başarılı bir SEO çalışması için ön hazırlık ve planlama gereklidir. Bu ön hazırlık ve planlama, sürekli Google’un belirlediği SEO, internet kurallarını, şartlarını ve koşullarını takip etmeyi kapsamaktadır. Doğru yapılan ön analizler, projelerin başarıyla neticelenmesini gerçekleştirmektedir.. Bu analizlere örnek; anahtar kelime araştırması, rakip analizi ve sektör analizi verilebilir.

Şu an, web site içi ve web site dışı SEO konularını daha detaylı ve alt başlıklar halinde inceleyerek “Kaliteli bir SEO çalışması nasıl yapılır?” sorusuna cevap bulacağız.

Web Site İçi SEO Nedir ve Nasıl Yapılır? (On-Page SEO)

Web site içi SEO, web sitenizin kalitesini artırmaya yönelik çalışmaları kapsamaktadır. Google botlarının kolay ve rahatlıkla gezindiği ve kullanıcıların uzun süre geçirdiği web siteler, kalite kavrama iyi örneklerdendir. Google ve Tüm arama motorları, belirli kurallar dahilinde web sitelerine kalite puanları verir. Bu kalite puanlarını etkileyen temel faktörler arasında, sitemizde kullandığımız metin ve görsel içerikler, temiz ve hızlı kod yapısı, kullanıcı dostu ara yüz ve belirli arama motoru etiketleri bulunur.

Web site içi optimizasyonun temel amacı, kaliteli ve kullanıcı dostu bir site olduğumuzu arama motorlarına kanıtlamak ve arama motorlarının sitemizi kolayca tarayabilmesini sağlamaktır. “Bir web sitesi nasıl kullanıcı dostu olur?” ve “Sitemi nasıl hızlandırmalıyım?” gibi sorulara aşağıda alt başlıkta cevap bulalım.

1. Metin Optimizasyonu ve Görsel İçerik Optimizasyonu

Web site içeriğimizde tercih ettiğmiiz kelimelerin, cümlelerin ve metinlerin özgün ve okuyuculara keyif veren bir akışta olması, en önemli konular arasındadır. Ayrıca, imla hatası bulunmayan, dil bilgisi kurallarına uygun ve noktalama işaretlerine dikkat edilerek yazılmış yazılar, kaliteli içeriğin temelini oluşturmaktadır. Sitemiz için hazırladığımız yazılar ne kadar kaliteli ve doğal olursa, o kadar çok kişi içeriklerimizi okuyor olacaktır ve kullanıcılar web sayfamızda daha fazla zaman geçiriyor olacaktır.

Web sayfalarımızda tercih ettiğimiz görseller veya Canva üzerinden tasarladığımız tasarımlar da en az metin içeriklerimiz kadar önemlidir. Web site genelinde tercih ettiğimiz görsellerin özgün ve kaliteli olması, sitemizin kalite puanını yükseltir ve ziyaretçilerimizin gözünde özgün bir izlenim bırakmaktadır.

2. Web Site Hızı ve Temiz Kod Yapısının Önemi

İnternet kullanıcılarının çoğu, hızlı açılan bir web siteyi, yavaş açılan bir internet web sitesine tercih etmektedir.. Bu nedenle, kullanıcıların çoğu, yavaş açılan bir internet web sitesini hızlı bir şekilde terk etmektedir. Kullanıcıların, hızlı bir şekilde web sitenizi terk etmesi, site kalite puanınızı ciddi oranda düşürmektedir. Bunun yanı sıra, Google arama motoru botu sitemizi tararken karmaşık ve gereksiz bir kod yapısı yerine temiz ve rahat taranılır bir kod yapısı ile karşılaşmak isterler.

3. Kullanıcı Dostu Web Sitesi Nasıl Olmaktadır?

Google’da ilk sıraya gelmenin veya çok yüksek rekabet olan kelimelerde yükselmenin belki de en önemli yapı taşlarından olan, kullanıcı deneyimini biraz değerlendirmeye alalım. İnternet web site projelerinde, ziyaretçiyi yanıltan yönlendirmeler, akılda kalmayan ve uzun URL yapıları ve kalitesiz tasarımlar gibi konular, kullanıcı odaklı olmamanın yanında, arama motoru botlarının da dikkatini çekerek kalitemizi düşürmektedir.

Kullanıcı dostu bir web sitesine örnek vermek gerekirse, düzen ve erişilebilirlik temel maddelerimiz arasında olmalıdır. Her yaştaki ve seviyedeki insanın rahatlıkla sitemizi kullanabiliyor olması gerekmektedir. Yazı fontları, web site renkleri ve web site iç bağlantılara önem veren web site projeleri adım adım başarıya bizi iletiyor olacaktır, diyebilmekteyiz. SEO çalışmaların temel amacı, kullanıcılara kaliteli, doğru ve yararlı bilgiler sunabilmektir. Lütfen, aklımızda tutalım, kullanıcı dostu bir web sitesi, aynı zamanda arama motoru dostudur.

4. Arama Motoru Etiketleri Nedir?

Web site içi SEO çalışmasının teknik konusu olan arama motoru meta etiketleri, sitemizin botlar tarafından iyi algılanmasını ve arama sonuçlarında doğru indekslenmesini, Türkçesi, “listelenmesini” sağlamakta olan önemli bir faktördür. Meta etiketleri arasında gösterilen başlıca parametreler; web sayfa başlıkları ve açıklamaları, dil etiketleri, doğru sayfa adres gösterimleri gibi botlara sinyal veren etiketleri kapsamaktadır. Doğru yapılandırılmış olan meta etiketleri ile Google sayfalarımızı daha sağlıklı gezinebilmekte ve algılamaktadır. Bu nedenle, meta etiketleri, sıralamalarımızı direkt olarak etkileyen önemli bir SEO kriteri diyebilmekteyiz.

Bu etiketleri kullanırken, mutlaka profesyonel bir destek almak gerekmektedir. Yapılacak hatalı etiketlemeler, sitelerin yanlış algılanmasına ve hatta indeks kayıplarına yol açabiliyor olmaktadır.

4.1. Güncel Web Site İçi SEO Faktörleri Nelerdir?

Arama Niyeti

Anahtar kelimelerinin aranma nedenlerinin araştırılması. Buna göre doğru içerik stratejisinin belirlenmesi

Özgün İçerik

Kopya içerik web sitenize zarar vermektedir. Özgün metin içerikleri ve görsel içerikleri sizi benzersiz kılar.

Zenginleştirilmiş İçerik

Web site içeriklerinizi özgün video ve görsellerle zenginleştirilmesi.

Doğal Dil Kullanımı

İçeriklerinizde doğal bir dil kullanılması.

Web Site İçi Link Verilmesi

Konu ile bağlantılı içeriklerinizde, web sayfalar arası iç link oluşturulması.

Kelime Tekrarı

Yoğun kelime tekrarlarından kaçınılması. Peki, kaç adet kelime tekrarı yapılmalı? Doğal olmak tercih edilmelidir.

Güncellik

İçeriklerin güncellenmesi. Google siteyi terk edilmiş veya kapatılmış sanmasın.

Font Boyutu

Font boyutu en az 15px olmalıdır.. Okunaklı fontlar tercih edilmesi çok önemlidir.

Tarama Bütçesi

İçeriği yetersiz veya kopya içerikli sayfaların kaldırılması veya indekslere kapatılması.

Kırık Linkler

İç linklerin devamlı takip edilmesi ve 404 sayfalarınıza verilen iç linklerin kaldırılması.

Kırık Resimler

Silinen bir görsel web sayfa içerisinde güzel bir görünüm bırakmıyor olacaktır.

Görsel Alt Etiketi

Görsel alternatif metin ile Google’a görselinizi anlatmanız mümkün.

Favicon Kullanımı

Tarayıcı sekmelerinde ve arama sonuç sayfalarında görünen logo olarak karşımıza çıkmaktadır.

Sunucu Yapısı

Paylaşımsız ip, sunucu yanıt süres ve Gzip kullanımı temel sunucu yapılandırmalarıdır.

Domain Önemi

Aklıda kalıcı, marka domainler tercih edilmelidir. Domain yenileme sürenizin uzun olması güven vermekte olan temel bir faktördür.

Yapılandırılmış Veri

Video, resim ve metin içeriklerinizi, Google’ın daha iyi anlaması sağlanılmalıdır.

SSL Kullanımı

SSL güvenlik sertifikası ile Google’ın ve kullanıcılarınızın gözünde güvenli bir site olursunuz.

Sayfa Hızı

Sayfa hızınız yüksek ise, kullanıcılarınızı ve arama motorlarını memnun ediyor olacaksınız.

Önemli Web Verileri

Web sayfa düzenine ve kullanıcı deneyimine önem vererek, etkili bir kullanım sunulması tercih edilmelidir.

Etki Alanı

Web siteniz www veya www olmayan iki versiyonda açılabilir. Birinin seçilmesi gerekmektedir ve diğeri o seçilen domaine yönlendirilmelidir.

Robots.txt. Kullanımı

Robots.txt adında bir dosya oluşturulması ve indekslenme tercihlerinin belirtilmesi önemlidir.

Meta Etiketler

Web sayfalarına, içerik ile ilgili, benzersiz başlık ve açıklama etiketleri eklenilmesi çok önem arz etmektedir..

Heading Etiketleri

İçeriklerlerde ana başlığı ve alt başlıkları belirten etiketler doğru hiyerarşide uygulanmalıdır.

Canonical Kullanımı

Google’ın indekslerde tercih ediyor olacağı web sayfa URL’sini belirten etikettir.

Breadcrumb

Web sayfalar arası dolaşımı ve kategori yapısını gösterebilmek için yol kılavuzu.

Site Haritası

Google’ın web sayfalarını hızlı keşfedebilmesi için doğru yapıda site haritası oluşturulmalıdır.

Mobil Kullanılabilirlik

Her cihazda web sitesinin kolay bir kullanıma sahip olduğundan emin olunmalıdır, Mobil, Tablet, Masaüstü.

SEO Dostu URL

Akılda kalıcı, kısa ve anlaşılır URL yapısı tercih edilmelidir.

404 Sayfa Tasarımı

Kullanıcılara yerinde olmayan eski sayfalar içi etkili 404 sayfası hazırlanılması çok önem arz etmektedir.

Site Mimarisi

Kategori yapısı, menü, içeriklerin konumu üzerine daha fazla düşünülmesi Web Site Mimarisi açısından çok önem arz etmektedir.

Dış SEO Çalışması Nedir? (Off-Page SEO)

Dış SEO çalışması, web site dışında gerçekleşen tüm etkileşimi ve paylaşımları içermektedir. Bu çalışmayı, internet projelerinin popülaritesini ve web sitesinin bilinirliğini artırmak olarak da düşünebiliriz.

Web siite dışı SEO, bir hayli hassas ve dikkat edilmesi gereken bir konudur. SEO çalışmasında en büyük hataların yapıldığı ve web sitelerin Google’dan silinmesine kadar giden yolun en büyük nedenleri arasında; Google’ı kandırmaya yönelik yapılan site dışı paylaşımları gösterebiliriz. Doğallıktan uzak ve suni popülerlik ile gerçekleştirilen site dışı çalışmalar, bugün olmasa yakın ilerde web sitemizi tehlikeye atacaktır. Google, bu gibi suni paylaşımları tespit etmek için üst düzey performans göstermektedir. Olumsuz tespitlere maruz kalan web siteleri, zamanla sıralamalarda düşüşler ve kayıplar yaşayarak, geri dönüşü zor yollara girmektedir.

Backlink Nedir?

Bir web sitesinin, bir başka web sitesine referans olarak link vermesi, bir backlink çalışmasıdır. Bu durumu şu şekilde düşünebiliriz; Google tarafından güvenli ve popüler olan bir web sitesi düşünelim. Bu site, kendi sitesinde sizi öneriyor ve kullanıcılarına tavsiye ediyorsa, Google doğru orantılı olarak sizin web sitenize de güven duymuş olacaktır. Böylelikle bir popülerlik sağlayarak web sitenize hem trafik hem de bilinirlik sağlanmış olacaktır.

En Yeni Google güncellemeleri ile birlikte, backlink konusu çok daha hassas davranılması gereken konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu yapıyı manipüle eden bazı web siteleri bulunmaktadır. Bu siteler, Google tarafından tespit edilerek, arama kelimelerinde filtreye düşebilmektedirler. Bu nedenle doğal olmayan ve ödemeli alınan backlinkler, projeler için tehlike oluşturan temel bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır.

Doğal Backlink Nasıl Olmalıdır?

İyi bir içerik üretimi karşısında, web site ziyaretçileriniz sizden edindiği bilgileri rahatlıkla bir başkalarına referans vermek isterler. Bu durumda sizde doğal bir backlink kazanmış olacaksınız. Ancak, yapılan en büyük ve kritik hata burada başlamaktadır. SEO ile ilgili web site sahipleri, tüm çalışmaları backlink almaktan ibaret olarak düşünmeleri nedeniyle, yoğun ve kalitesiz haber sitelerinden alınan ücretli bağlantılar ile web sitelerinin yükselmesini bekliyorlar. Çok kısa süre içerisinde bu manipüle ortaya çıktığında ise arama sonuçlarından silinmiş oluyorlar. Bu tarz doğal yollardan kazanılmamış ve ücretli alınan backlinkler yerine, kaliteli ve güncel içerikler hazırlayarak, doğal yollardan link kazanılmalıdır.

SEO’ya Nereden Başlamalıyım?

SEO, mağazanızı işlek bir cadde üzerine taşır ve vitrininizin görünürlüğünü artırır. Ürün ve hizmet arayan kişileri kullanıcı dostu en uygun bütçe ile sizinle buluşturmaktadır. Sağladığı temel faydalar arasında; marka bilinirliği, itibar ve satış artışı yer almaktadır.

Bu çalışma ile, “SEO nedir ve Nasıl Yapılır?” sorusuna tüm incelikleri, ayrıntıları ve detaylarıyla cevap vermeye çalıştık. Ancak, ne kadar incelikleri, ayrıntıları ve detaylarıyla anlatırsak anlatalım, SEO, profesyonel bir danışmanlık hizmetidir. Her web sitesinin ve her web projesinin kendine özgü altyapısı ve yapısı olduğu için web site projesine özel çalışmalar yapılması çok önem arz etmektedir. Profesyonel bir uzman, web site projesini profesyonel bir şekilde iyi analiz ederek doğru bir çalışma planı oluşturmalı ve bu plan doğrultusunda çalışmalar başlamalıdır.

KAYAK Yazılım olarak, danışmanlığını yaptığımız tüm projeleri doğru ve güncel bilgiler ışığında analiz ediyor ve gerekli çalışmaları gerçekleştiriyoruz. “Nasıl olacak?” ve “Nasıl yapacağız?” gibi soruları düşünmeden, gelin size uygun stratejilerimizle projenize destek olalım.

SEO Nasıl Yapılır, Nerden Başlamak Gerekir?

Google’un SEO Başlangıç Kılavuzu: Temel Bilgiler, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Başlangıç Kılavuzu detaylı bir şekilde incelenmeli ve takip edilmelidir (Google Arama Merkezi, 2024).

Referans:

Google Arama Merkezi. 24.06.2024 Tarihinde, https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/seo-starter-guide?hl=tr Sitesinden alınmıştır.